Blog

berghs Bertil Timan berghs Bertil Timan

Föreläsare på Berghs

Mycket inspirerande och kul att få möjligheten att undervisa på Berghs School of Communication. Denna fina skola gav mig ett helt yrkesliv inom reklam, kommunikation och varumärkesstrategi.

Läs mer
Duro Bertil Timan Duro Bertil Timan

Duro – Ett år som interim varumärkeschef

Rapport från ett år som interim varumärkeschef på Duro. Under ett år genomfördes flera projekt för att öka attraktiviteten och lönsamheten i varumärket Duro av Bertil Timan Varumärkesstrateg

Läs mer
Även jag ”poddar” jonas carlberg Även jag ”poddar” jonas carlberg

Vilken glädje! Stor Grand Opening!

Varumärkesstrateg Bertil Timan har under två år strategiskt jobbat med Omni Polymers positionering och kommunikation. Först valde vi att lägga tonen som en start-up i plastbranschen. Vi gjorde en mindre hemsida. Den har tjänat oss väl. Här var det mycket fokus på vad grundarna ville skapa, varför, möjligheten och visionen. Vi lyfte fram grundarnas personliga historia och varför de driver detta projekt i PR och här på LinkedIn. När anläggningen började bli klar ändrade vi fokus till ett nytt plastföretag med ett unikt erbjudande. Vi tog fram en film för att presentera anläggning och teknik. Vi ville visa att nu, 60 miljoner kronor senare, finns anläggningen på riktigt och att den levererar. Vi har låtit en fotograf ta bilder inte bara på anläggningen utan också på alla som gör det möjligt.

Läs mer

A nice little brand communication site for a new engineering and consultancy company.

Brand Strategist Bertil timan presents a nice brand communication site for a new engineering and consultancy company. Plastonomy’s ambition is to be Europe’s leader in the future of polymer production.

Läs mer

Er identitet bör spegla hur Ni vill uppfattas av kunder och intressenter.

Varumärkesstrateg Bertil Timan. Er identitet bör spegla hur Ni vill uppfattas av kunder och intressenter. Det finns en stor potential att stärka den upplevelsen genom att förfina varumärkets personlighet och visuella identitet.

Läs mer
Även jag ”poddar” jonas carlberg Även jag ”poddar” jonas carlberg

Även jag ”poddar”

Bertil Timan varumärkesstrateg och varumärkeskonsult gäster Sälj och marknadspodden. Bertil Timan talar om varför det är viktigare än någonsin att utveckla sitt B2B varumärke. Vi går igenom tre faktorer1. Millennials ställer helt nya krav på varumärken. Idag är de tre miljoner bara i Sverige. 2. Det är ett effektivt och ett relativt enkelt sätt för dig att öka kundlojalitet, skapa bättre marginaler och generera en högre försäljning 3. Idag sker 70% av kommunikation om ditt företag bortom er kontroll. Ett tydligt varumärke ger dig bättre möjlighet att styra och påverka. Jag beskriver kort hur du kan utveckla uppfattningen om ert varumärke baserat på 7P och lite mer om hur du kan definiera ert varumärke.

Läs mer
Alltid lika roligt med nöjda kunder. jonas carlberg Alltid lika roligt med nöjda kunder. jonas carlberg

Alltid lika roligt med nöjda kunder.

We turned to brand strategist Bertil Timan for help. We gained insight into the market, customers, competitors, and trends in an effective brand process. Various scenarios helped us determined our position and vision. We clarified our offering and supporting arguments. And we developed a corporate name and visual identity. I strongly trust and recommend Bertil Timan as a partner for brand development”

Läs mer

Seminarium: Hur skapar du ett tydligt och åtråvärt varumärke

Varumärkesstrateg Bertil Timan delar personliga erfarenheter, insikter och praktiska verktyg i sin föreläsning. Hur ska du stärka din konkurrenskraft och driva tillväxt? Hur ska du positionera ditt företag och varumärke för att maximera affärsmöjligheten?

Läs mer