Låt varumärket bli motorn i er nästa utvecklingsfas
Missa inte senaste Sälj och marknadspodden. Jag talar om varför det är viktigare än någonsin att utveckla sitt B2B varumärke. Vi går igenom tre faktorer 1. Millennials ställer helt nya krav på varumärken. Idag är de tre miljoner bara i Sverige. 2. Det är ett effektivt och ett relativt enkelt sätt för dig att öka…
Läs mer
”Our Swedish start-up in the plastic industry needed a strong brand. We turned to brand strategist Bertil Timan for help. We gained insight into the market, customers, competitors, and trends in an effective brand process. Various scenarios helped us determined our position and vision. We clarified our offering and supporting arguments. And we developed a…
Läs mer
Dagens företagsledare brottas med flera stora utmaningar. Många internationella undersökningar visar att den vanligaste utmaningen handlar om just ledarskap: Att leda och skapa en vinnande ledningsgrupp. Att leda med rätt strategi. Att leda och motivera anställda. Att leda cementerade affärsenheter. Att leda för att bli ledande på marknaden. Ditt varumärke är ett strategiskt ledningsverktygJag möter…
Läs mer
Many startups ask about if and how they should work with Brand during the early stages of expansion. Often wondering how to prioritize this vs. everything else needed to help drive growth and success. Should it be prioritized? Could laying a strong Brand foundation help you raise capital, access free promotion via the press, attract…
Läs mer
Hur Tror du Brexit påverkar England som varumärke? Vi ligger kvar på plats 4a. United Kingdom har rasat sju platser sedan 2014 till plats 19.
FutureBrand Country Index 2019
Allt du behöver finns i ditt varumärke. Ditt varumärke är en budskapsplattform som innehåller allt som du någonsin behöver kommunicera för att få nya affärer, bygga kännedom om ditt företag och ta en ledande position på din marknad.
Det är alltid intressant och kul att formulera starka varumärken. Extra kul när man utmanar en traditionell bransch med nya innovativa lösningar. Tillsammans hittar vi en ledig position på marknaden. Skapar ett tydligt attraktivt erbjudande. Vi ser över vision och verksamhetsmål. Och vi förfinar era värderingar så att de verkligen betyder något och gör skillnad.…
Läs mer
Ett varumärke för effektiv affärsutveckling, fler kunder, högre marginaler och bättre försäljning. Jag delar med mig av mina personliga erfarenheter, insikter och praktiska verktyg. – Hur ska du stärka din konkurrenskraft och driva tillväxt? – Hur ska du positionera ditt företag och varumärke för att maximera affärsmöjligheten? Tack alla på Business Reflex för intressant och…
Läs mer
We are proud to welcome Paxport as a new customer. Paxport has a great offering to the worlds travelling industry. Together, we will create a stronger brand. A clear value proposition, updated identity, and creative communication concept. And activate inbound and outbound marketing. All to support Paxport´s ambitious growth strategy. We love traveling and want…
Läs mer
Les Binet och Peter Field har forskat på marknadsföringseffektivitet i över ett decennium. Deras arbete har format mycket av hur vi tänker inom modern marknadsföring. Här är tio av deras mest berömda bilder samlade på ett ställe.
Senaste kommentarer